Etter pandemien og den oppturen den ga til netthandel, er det mange bedrifter som i dag sitter med store varelagre som det er vanskelig å realisere.
Etterspørselen som fantes under pandemien, har blitt kraftig redusert de siste 12 mnd, noe som fører til at stadig flere bedrifter sliter med å holde hjulene i gang.
En annen tendens som har gjort seg gjeldende i år, er at man taper viktig omsetning i de kanalene man tradisjonelt sett har vært sterkest i.
Om du tradisjonelt sett har vært sterkest på B2B-salg, opplever du kanskje nå at salget svikter her. Kjøpekraft og risikoviljen er ikke like stor hos forhandlerne dine lenger.
Dette gjelder også oftere hos de som har vært sterkest på B2C-salg.
Løsningen er da å legge kreftene i å bygge opp sekundærkanalen sin - enten det er B2B- eller B2C-salg.
I medgangstider hender det at unødvendige kostnader skjules av den økte omsetningen. Nå er tiden moden for å få kontroll over disse og for å sikre optimalisert drift.
Det er mye omsetning å hente på trege varelagre, man må bare tenke annerledes på hvordan man skal realisere de.
Jeg kan hjelpe deg med å finne en lønnsom markedsmiks som kan gi deg økt omsetning – og alt begynner med en AUDIT.
En AUDIT er første steget i å skape mer omsetning – og det er rett og slett en gjennomgang av all markedsføringen du gjør på nett. Målet er å finne hvilke kanaler som skaper lønnsom omsetning og hvilke som ikke gjør det.
Når dette er på plass, er det lett å sette opp kampanjer som er optimaliserte for å gi deg mer omsetning slik at du kan holde kursen støtt i et stormende marked.
Få hjelp herLa oss finne ut hvor skoen trykker, og øke omsetningen din på nett. 🚀
I 2022 genererte KampanjeHÛSET over 17MNOK i omsetning for kundene våre.
Last ned denne gratis-guiden og se hvordan du kan gjøre din egen AUDIT.